Skip to main content

Kiekvienais metais produktų kūrėjai vis didesnį dėmesį skiria pakuotėms. Jie suvokia, jog tai yra vienas iš pagrindinių įrankių, kuris padeda diferencijuoti prekę/prekės ženklą parduotuvės lentynoje. Pakuotė padeda atkreipti vartotojų dėmesį, komunikuoti svarbiausias prekių teikiamas naudas ir vertybes, kurias atstovauja prekės ženklas. Taigi į ką reikėtų atkreipti dėmesį kuriant pakuotę?

#1. Paprastumas

Pakuotė turi komunikuoti aiškią ir paprastą žinutę su tam tikra idėja. Siunčiama žinutė neturi sukelti jokių dviprasmybių, nes šiais laikais mus supanti aplinka ir taip perpildyta informacijos.

„Tylenol Care“ vaistų pakuotės yra puikus pavyzdys, kalbant apie aiškią žinutę ir paprastą dizainą. Vos išvydus pakuotę vartotojas supranta kam skirtas produktas.

Gamintojas puikiai perprato vartotojų mastyseną: prastai besijaučiantis žmogus trokšta tiesiog kuo greičiau pasiekti lovą ir tuo metu ieškodamas vaistų jis mažiausiai nori sukti galvą dėl pasirinkimo. Vaistinės lantynose iš nediferencijuotų produktų gausos stengiamasi kuo greičiau išsirinkti tai ko reikia. Ir štai „Tylenol Care“ pakuotė atrodo kaip milžiniška vaistų piliulė, o žinutė nurodo ką sergantis žmogus norėtų pasakyti – Aš karščiuoju! Aš kosčiu! Man skauda!

#2. Grafinis dizainas

Vis labiau įsivyrauja pakuotės su vienu ryškiu dizaino akcentu, kuriuo gali tapti tam tikras grafinis sprendimas, tekstas arba spalvos.
Šiais metais išrinktose geriausiose produktų pakuotėse vyravo pagrindinės geomertinės formos (apskritimai, trikampiai, kvardatai) ir nedaug spalvų. Pasirenkamos monochromatinės ar kontrastingos spalvos, dažnai naudojama juodos ir baltos spalvos derinys. Paprasti dizaino sprendimai yra skirti nuo didelio informacijos srauto nuvargintam vartotojui. Pažįstamos formos, spalvos ir struktūra daro didesnę įtaką.

„Don & Brook“ yra pagrindinis vyriškų drabužių prekinis ženklas Kaire, kurio identitetas ir pakavimo sprendimai remiasi visiškai paprastu grafiniu modeliu. Pasirinkta grafika naudojama ant drabužių, jų etikečių ir pakuotės. Drabužių įpakavimui pasirinkta pagrindinių formų dėžutės, o marškinėliai pakuojami į cilindro formos pakuotes. Pasirinktos paprastos spalvos ir formos vistiek sugeba suteikti išskirtinumą!

#3. Senamadiškai madinga

Dar viena itin populiari tendencija – praeities idealizavimas, kuomet visas dėmesys skiriamas paprastiems dalykams ir detalėms, viskas gaminama ir pakuojama rankomis. Dabar senieji metodai yra modernizuoti ir derinami su naujais gamybos būdais. Visi dizaineriai supranta, kad tokių technikų kaip dailyraštis, folijavimas ir iškilioji spauda naudojimas sparčiai mažėja. Tačiau visas technikas galima nesunkai pritaikyti 21-ąjam amžiui.

Atmindama tradicijas, „Scandinavian Design Group“ padėjo suprojektuoti Norvegijos duonos kepyklai „Bakehuset“ tokią pakuotė, kuri padėtų perteikti unikalias savybes ir primintų namus. Pavyko sukurti kažką pažįstamo, bet visiškai naujo! Duona pakuojama į popierinius maišelius, ant kurių spausdintas aukšto kontrasto senovinis medinis raižinys. Logotipo spalvų paletė yra apribota iki daugiausia juodos spalvos. Visa tai sukelia naujumo pojūtį, bet išlieka paprasta, artima ir sukelia šiltas emocijas.

#4. Laikymo terminas

Dar viena šiais metais labai ryški tendencija orentuojasi į produktus, kurie gali būti naudojami kaip interjero detalė pastatyta ant lentynos. Pagrindinė idėja – panaikinti norą slėpti tam tikrus dalykus ir išugdyti norą jais dalintis. Daiktai, kurie buvo nustumti į atokiausią vonios ar virtuvės spintelę dabar gali būti pastatyti gerai matomoje vietoje ir atrodyti išties įspūdingai. Nesvarbu ar tai šokolado plytelė, indeliai maistui, tinkamai pasirinktas dizainas suteikia galimybę juos naudoti kitaip. Visas dėmesys skiriamas produkto ilgaamžiškumui, suteikiant jam naują gyvenimą, tinkamai pasirinkus medžiagas ir grafinio dizaino sprendimus.
Rašymas ranka ir pieštos iliustracijos aplink mažąjį „Don Matias“ ekologiškų padažų stiklainiuką – tai stilius, kuris primena Jūsų močiutės sandėliuką. Toks dizainas suteikia produktams pridėtinę vertė, kurią vertina vartotojai. Dėka ilgo galiojimo laiko ir išskirtinio dizaino, produktus galite naudoti kaip interjero dalelę, kuri taip pat dovanoja nepakartojamą skonį.